lördag 2 september 2017

Lite matrum...


Hej Helgen.

Och tack sötaste ni för de fina hälsningarna jag fått sista tiden.

Det känns ju mycket roligare, det går inte att komma ifrån, när man får lite respons...

Jag har som jag skrivit innan tvivlat på en del och som med allt i livet går ju funderingar om både det ena och det andra fram och tillbaka.

Gör jag rätt, ska jag fortsätta med detta, vad vill jag...

Jag vet att jag gör det jag vill mest av allt men ändå kan funderingar komma om det räcker...

Ja, tänk det hade varit så mycket lättare om man varit en "icke känslo människa" men det är inte jag och kommer aldrig att bli.

Människor som bara kör över andra går inte hem hos mig.

Och tyvärr så är ju världen full av dem...


Här har ni vår matplats.
Vårt köksbord.

Det blir inte så mycket att man sitter här sommartider men nu när vardagen rullat igång igen så blir det ju mera som vanligt.

Men så fort det är helg sitter vi uterummet tills det blir för mörkt och kallt för det)).
Det är ju också ett sätt att försöka bevara lite sommarkänsla.
Och jag tycker också att man umgås på ett annat sätt när man sitter där ute...
Och så är man ju närmre utsikten vi älskar så mycket!
Vattnet och allt som speglar sig i det...



Mysigt att lägga fram skinnen som ett tecken på höst...

Och med höstkänslan kommer ju alla små saker jag vill ändra på hemma.

Funderar på om jag skulle flytta in ett vitrinskåp hit...
Hade inte alls varit fel tror jag...


Blommorna i balkonglådan har vuxit så de klättrar upp över fönstret...Ser ni i bakgrunden..?

Snart dags att tömma krukorna på sommarblommor...


Idag är det fantastiskt septemberväder!
Klänning och bara ben.

Jag har ett par målarprojekt inomhus hemma men de tar jag när vädret är sämre.
Nu måste man njuta!

Kram på er.

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Tänkvärda ord...ja du prickar in allt där, alla vägval man har, alla funderingar i livet, inte alltid det lättaste. Fint inlägg från dig och det är alltid lika härligt att kika in till dig här på bloggen :)
Blommig kram från Titti

Tulipa sa...

Nej det finns en del att fundera över...
Ibland mer, ibland mindre...

Tack för din fina goa hälsning.
Hoppas du haft en härlig solig helg!

Kram Mariette