onsdag 6 december 2017

En onsdag i december.


Idag är det supermörkt och jag har lite julklappsångest.

Men.
Jag ser i alla fall fram emot att kura ihop mig under en filt efter jobbet,
Att titta på Jills Veranda...
Att kanske hinna kika i nya numret av Lantliv som låg i postlådan i förrgår...

Små saker som att tända ljus när man kommer hem, att öppna dörren till ett varmt hem, att se adventsljusstakar lysa i fönstren...
Sånt är fint.

Och visst är det väl ändå det lilla fina som gör de ljusfattiga dagarna lite mer lätta och mysiga.

För vem vill inte ha myyyys...

Det vill man ju.
Och det blir det när mörkret fallit och lagt sig över hus och gator och ljusen glimmar...

Säger välkommen hem...


Det har blåst rejält också...
Igår kväll när jag kom hem hade en uteslinga farit iväg med en gran...
Hmm...blåsten kan man verkligen vara utan.

Dessa korten tog jag härom morgonen.
Det var frost på min fina marschallhållare och silverklotet var också så fint vinterbeklätt.
Bägge dessa är från Eldgarden och finns i nätbutiken.


Hemma i köket...



Till helgen ska jag försöka pynta och dona lite hemma efter jobbet.

Det ser jag verkligen fram emot.
O och E ska baka pepparkakor med kusinerna hos mormor och morfar.
En fin tradition.


Kram

Inga kommentarer: