måndag 9 april 2018

Det är vår och all vinter rinner av mig nu...



Det är vår.

Det är vår och det är vita skor.
 Vår och tunna skjortor.
Mjuka snöfria grusvägar i skogen
 som tar emot mig när jag springer
och som är lättare att andas på än vinterns vägar.

Det är vår.

Och allt doftar 
av den.
Lite kallt, 
blött 
och rent 
och som av mull.

Det doftar nytt och gammalt och allt är likt pånyttfött.

Någon eldar vid sitt hus där i skogen.
Det ryker och brinner.
Vårens brand.
Den är speciell.
Nu är det på riktigt.

Och tusan vad det är vackert när tranorna lyfter och flyger iväg över sjön...

Precis som det är vackert när jag rullar upp min rullgardin och paret Kanadagäss ligger där i vatttenbrynet och guppar i morgon solen.

Det är vår och all vinter rinner av mig nu.

Den glöms bort 
och jag minns precis hur exakt lika fantastiskt det är
 varje år.
Varje vår.

Det är en sån där enkel ren och vacker lycka.
Av enkelhet och frid.

Av vårkänslor och hopp.
Av drömmar och tid och nuet och lycka.

Enkelhetens glädje.

Det måste det vara.

Och den är sann.

För
Det
Vet jag.


-Alla bilder i detta inlägg från förra våren.-

(slinga, marschallhållare kudde och fågelbad finns i nätbutiken)


Idag efter jobbet började jag städa lite i uterummet.
Det var inte alls meningen  men det var så ljuvligt väder så inspirationen till att sätta fart fast jag inte hade tid bara blev nödvändig.😊
Vill så mycket nu...
Men man får ta lite som det hinns med.

Och kanske vad vädret bjuder på  men just nu bjuder det på mycket och man vill bara vara ute.
Börja utelivet.
PÅ RIKTIGT!💚

Hänga upp fågelbad.
Plantera blommor.
En solcellsslinga som får laddas av solen och tändas när det skymmer.
Peta ner frön...
Sitta med näsan mot solen med en kaffe och bara slappa...

En massa små saker som gör gott för själen och sinnena.


Idag fick vi hem nya blommor.
Bla klöver som syns på bilden ovan.

Jag såg också att jag har en sådan som övervintrat i uthuset denna vinter och det var faktiskt förvånande.
Där är inte varmt och inte det minsta isolerat. En riktigt gammal byggnad men den står pall och klövern har överlevt. Den skjöt små gröna glada skott när jag kikade in där igår och började plocka ut mina trädgårdsredskap.😊


Tack snälla för hälsningarna till gårdagens inlägg.

Kram från mig.

Inga kommentarer: