söndag 1 april 2018

Vad vi njuter av i påsk.


God och glad fortsättning på påsken!


Hej Påskdagen.

Och första april!
Hur gick det till?!
Jag trodde nog det skulle vara mars några dagar till...haha...för vädret spelar oss ett spratt i år.

Egentligen skulle vi varit iväg på konstrunda till Österlen idag.
Jag hade planerat in mina ställen jag ville besöka runt Ystad och sett fram emot att inspireras men...
Vädret skulle bjuda på mera snö idag och med tanke på senaste tidens kaos där nere i Skåne när snön dragit fram så var det liksom inte aktuellt längre kände jag.

Nej. Det fick bli en hemma dag.



Och här hemma njuter vi i alla fall av glada solgula blommor och god mat.

Det är påskfint det med även om jag önskat lite annat också.

På bilderna har jag på mig vårens favoritblus och örhängena som jag också tokgillar, från Lo-ika och de finns i min butik så klart.

Denna blusen är one size, vilket kan vara knepigt ibland, men jag skulle säga att den passar storlek S/M och att man inte är alltför stor över bysten.

Supermjuk och skön är den och inte stel och så lätt skrynklig som vissa andra blusar och skjortor blir.

Ja ni ser min bukett!
Den är så vacker här hemma.

Gula liljor, långa påskliljor, björkris med fjädrar och lite grönt.

Härligt maffig.



Denna vasen är så maffig den också.
Perfekt när man vill ha stora buketter med volym.


Grillpremiär har vi haft i helgen.
Två dagar på raken blev det))
😊


Fyllda dadlar och extra stora oliver...jösses så gott att mumsa på medans man väntar på maten...
Och den där korven var en hit också.😉
Småplock är så lyxigt när det är helg och man kan ta det i godan ro.
Och extra kul att någon gång botanisera i en annan matbutik än den man brukar handla i för då finns det så mycket man inte ser i sortimentet annars.
Det kan också vara en slags enkel helgnjutning tycker jag.
Att tillsammans gå och handla mat och välja ut vad man ska köpa till middagen och göra det i en "ny" butik...


Fjädrar, blommor och ägg är årets mesta påskpynt hos oss.


Kanske kan man locka fram våren med ett kyssande grodpar, eller vad tror ni?😉

Jag har petat in dem i nätbutiken idag.



Dessa är ju bara för söta...
😊


Och nu ska jag avsluta med att "chocka" er och säga att vi inte ätit påskmat en enda gång denna påsk...haha...

Nej, vi har "bara" ätit annat vi gillar.
Ikväll blir det fisksoppa med saffran och sen tar vi påskmaten imorgon hos svärmor som en avslutning på denna påskhelg.

Det blir fint det.

Stor kram från mig och så håller vi ut och hoppas på vårvärme nästa vecka eller hur?!

Påskhej.💚

2 kommentarer:

Carina sa...

Här har det heller inte blivit någon direkt påskmat. Ganska skönt faktiskt. Ätit det vi vill ha och bara tagit det lugnt.

Tulipa sa...

Låter supermysigt! Visst är det skönt att ta dagen som den kommer och göra det man vill.

Kram Mariette